דיוור אלקטרוני ורשימת תפוצה

רשימת התפוצה או רשימות הדיוור הינם מהנכסים החשובים של המשווקים באינטרנט, באמצעותה שולחים את ההצעות, ההמלצות ובכלל, רשימת התפוצה הינה אחד הערוצים העיקריים בה מתקשרים על הקהל הפוטנציאלי, קהל היעד אליו אנו פונים. אלו האנשים אותם אנו רוצים להפוך ללקוחות ומצפים שירכשו את המוצר/השירות ולכן חשוב לאפיין ולהכיר את רשימת התפוצה שלנו כדי שנוכל לבסס קשר איכותי וארוך טווח.

הפצת דואר אלקטרוני ככלי שיווקי

25/12/2011, 1:44 am

הפצת דואר אלקטרוני ככלי שיווקי

 

אמצעי השיווק העומדים בפני בעלי העסקים, לרוב כרוכים בהוצאות רבות. ההוצאה על שיווק היא אחת ההוצאות הקשות ביותר עבור בית העסק, שכן אין בגינן תמורות מידיות אלא לטווח רחוק בלבד, מה גם שלא כל קמפיין פרסומי אותו מפעיל בית העסק, מוכיח את עצמו בסופו של דבר כיעיל. אחד הכלים השיווקיים אשר למעשה, אינם כרוכים בעלויות משמעותיות ובהוצאות כבדות הוא השיווק באמצעות הדואר האלקטרוני, ובאמצעות מערכת דיוור אלקטרוני והפצת ניוזלטר. 

במאמר שלפניכם, נסקור את האפשרות של שימוש במערכות הפצת דואר במייל ככלי שיווקי. מי יכול להשתמש במערכות דיוור מקוון למטרות שיווק ופרסום? למי זה מתאים? מהיכן מגיעות כתובות הדואר האלקטרוני אליהן נשלחות ההודעות הפרסומיות, ומה הוא התוכן המומלץ אותו יש לשלוח למקבלי ההודעות? המשיכו לקרוא.

דיוור, למי זה מתאים?

ובכן, כמעט כל בעל עסק, מנהל כיום את ההתקשרות עם לקוחותיו באמצעות הדואר האלקטרוני. השימוש בדואר האלקטרוני מהווה אסמכתא משפטית לקבלת כל סוג של הודעה, מה שהופך כיום את התכתובת העסקית לקלה ומהירה יותר מאי פעם. ולשאלתנו, הפצת דואר ככלי שיווק מתאימה לכל בעל עסק המנהל תכתובת עסקית עם לקוחותיו באמצעות הדואר האלקטרוני. מאגר כתובות הדואר הוא מכרה זהב שיווקי, ולו נקפיד להשתמש בו באופן הנכון והרציני ביותר, נוכל לעודד את הפעילות עם הלקוחות הקיימים באופן משמעותי ביותר.

אילו הודעות נשלחות אל הלקוחות?

הודעות הדואר האלקטרוני הנשלחות במסגרת קמפיין דיוור ישיר, הן תדמיתו של בית העסק בעיני הלקוח. בפירוש אין להקל ראש בבחירת הטקסטים המוכללים אל ההודעה, ובוודאי שלא לשלוח מודעות פרסומיות נטו. המסרים השיווקיים אותם נרצה להעביר באמצעי שיווק זה, יהיו סמויים מהעין, או משולבים אל צידיו של ניוזלטר עתיר מידע מקצועי כבדרך אגב. המטרה הצריכה לעמוד לנגד עינינו היא באמת ובתמים להעביר מידע מקצועי רלוונטי ומעניין אל מקבל ההודעה, כאשר מערכות הדיוור הישיר מאפשרות לנו להכיר באופן מדעי לפחות, את מקבל המודעה על בסיס קריטריונים בהם נכללים גילו ומינו של מקבל ההודעה, תחומי עניין ועוד.

כיצד נעקוב אחר תוצאות קמפיין הדיוור?

הפצת דואר במייל מתבצעת לרוב באמצעות מערכות של דיוור ישיר. מערכות אלו מתאפיינות בשני כלים עיקריים המקלים על העבודה: הראשון, הוא הכלי באמצעותו נגדיר מראש כל כתובת מייל בקריטריונים כלליים אודות מקבל ההודעה, זאת בכדי שנוכל להכווין את תוכן ההודעה לקריטריונים אלו, ואילו הכלי השני, הוא הפקה של דוחות סטטיסטיים מפורטים בדבר תוצאותיו של הקמפיין.

הנתונים אשר יוצגו בפנינו במהלך ובסופו של קמפיין הפצת דואר במייל יכללו את כמות השליחות אותן בצעה המערכת אל הלקוחות, כמות ההודעות אשר בסופו של דבר אכן נפתחו ונקראו, וכמובן, כמות הכניסות אל אתר האינטרנט או המודעה הפרסומית אותה שילבתם אל הטקסט האינפורמטיבי.


[ קרא עוד... ]


מה זה ספאם?

09/10/2011, 11:27 pm

מה זה ספאם?

 

מה הוא דואר זבל, ישנם הגדרות שונות על מה הוא בעצם דואר זבל, אני אפרט מעט על הנושא כך שתוכל להחליט לבד או בהמשך להתיעץ עם טכנאי מחשבים מוסמך.

דואר זבל הוא בדרך כלל דוא"ל לא רצוי – שליחת מאסה של דוא"ל מאתרים מסחריים לאנשים שלא ביקשו את הדוא"ל בנוסף יכול להיות דוא"ל שנועד להטריד או להציק למקבלי הדוא"ל ואף לפגוע בביצועי המחשב. דוא"ל לא רצוי – פרסום שירות או מוצר, אשר מעמיס על מחשב המקבל ויגרום להאטה בקצב העבודה. שימוש ברשימת תפוצה – הודעות לא רצויות בעלות אופי פרסומי שנשלחות באופן מאסיבי וקבוע לבעלי דוא"ל. פעילות - נועדו "לעבוד" על מנועי החיפוש על מנת לתת לאתרים דירוג גבוה יותר בחיפושים במנועי חיפוש באמצעות מילות מפתח מוסתר והגשת דף יומי למנועי החיפוש.

להודעות זבל יש מחיר, בשנים האחרונות אנו מקבלים יותר ויותר דוא"ל זבל ואם יש לך אתר או חברה זה אף צפוי להיות חמור יותר, דוא"ל זבל יבוא דרך כותבת החברה או האתר שלך.

דוא"ל זבל לא רק שיגרום לך לאי נוחות במחיקתם כל הזמן שוב ושוב, זה אף יכול להוביל לעומס על החשבון הדואר ועד לקריסת המחשב ע"י וירוסים ורוגלות שנשלחות אליכם בדוא"ל.

ישנן דרכים לסינון דוא"ל לא רצוי בעזרת תוכנות אנטי-ספאם ותוכנות לסינון דואר זבל. ישנן חבילות חינמיות באינטרנט שנועדו לעזור לך להגן על מחשב ועל חשבונות דוא"ל.

אין תרופה לבעיית הדוא"ל זבל, אך ישנן הגנות רבות שנועדו לסייע לצמצם את הבעיה. ישנן דרכים נוספות שיכולות למזער את הבעיה כמו:

אין לשתמש בחשבון הדוא"ל האישי שלכם בעת ההרשמה לקבוצת דיון , פורומים, רשימות דיוור וכו'.. השתמשו במסנני האינטרנט לסינון דואר זבל. אין ללחוץ על קישורים בהודעות דוא"ל, כי הם זבל, זה עלול לספק להם מידע אישי עליכם או להכניס לכם וירוסים ורגלות למחשב. אם אתם נרשמים באתרי אינטרנט, מומלץ להסיר את הדוא"ל שלך מאתר האינטרנט,ניתן לעשות זאת בטופס האימות.
[ קרא עוד... ]


המדריך לדיוור אלקטרוני

07/12/2010, 6:13 pm

המדריך לדיוור אלקטרוני

בעל חברה, גדולה או בינונית, ישנן דרכים רבות לשיווק ופרסום של החברה שלך. על פרסומות ברדיו ובטלוויזיה, פרסום חוצות,חלוקת פליירים, ועוד ודאי שמעת. כל אלו הן דרכים יפות וטובות לפרסם ולשווק את החברה שלך, אבל האם שמעת על הדרך של דיוור אלקטרוני? אחת הדרכים הטובות, הזולות והיעילות ביותר היא מערכת של דיוור אלקטרוני.

מערכת דיוור אלקטרוני , או בשמה המוכר יותר ניוזלטר, היא למעשה מערכת של שימור ומעקב של מאגר הלקוחות, ופנייה לקהל יעד רלוונטי כלקוחות פוטנציאליים. זהו אמצעי שיווק המסייע לך להגיע לקהל יעד באופן מפולח ע"י הפצת דואר אלקטרוני (מיילים) בצורה המונית. באמצעות מערכת הדיוור האלקטרוני ניתן להגיע לאלפי ואף מיליוני לקוחות קיימים ופוטנציאליים.

כיום קיימות מערכות ניוזלטר  אשר בזכותן אינך צריך להיות פרסומאי מקצועי או מעצב גרפי בשביל להשתמש ולהעביר חומר פרסומי לקהל הלקוחות שלך. בעזרת המערכות הללו אתה יכול לעגן את הכול בלחיצת כפתור אחת.

ניוזלטר הוא כלי שיווקי אפקטיבי ליצירה וביסוס מערכת יחסים עם לקוחות קיימים או לקוחות פוטנציאלים. זהו פורמט קבוע, המאפשר לכם להישאר בתודעת הקהל שלכם באופן קבוע ולמעשה לנהל תהליכי מכירה, כבר משלב שליחת המייל.

שימוש אפקטיבי בניוזלטר להגדלת יחס ההמרה

 

פלחו את הקהל שלכם בצורה אפקטיבית, הכירו את הקהל שנרשם אל רשימת הדיוור שלכם ואת הדרך הנכונה לדוור אותו. כיום קיימות מערכות ניוזלטר המאפשרות פילוח רשימות לפי קהלי יעד ולפי מטרות ספציפיות, כך שתוכלו להפריד בין הנרשמים השונים ולדוור בהתאם למוצר או לתחום. הקדישו זמן לבחירת המסרים והתכנים המופצים בניוזלטר שלכם, תוך התאמה לקהל היעד. ככל שתהיו ממוקדים יותר, כך תצרו מסרים אפקטיביים יותר, בעלי השפעה שיווקית גדולה יותר.

נושא המסרים בניוזלטר הינו בעל חשיבות מכרעת, ביכולת שלכם לבסס יחסי אמון עם הקהל וליצור לגידול ביחס ההמרה. אם תפיצו רק תכנים שיווקיים או תכני מכירה, סביר להניח שאחוזי ההמרה שלכם יהיו נמוכים ואנשים יתחילו לנטוש את הרשימה, אולם אם תדאגו לתת ערך מוסף ולהפוך למקור אינפורמציה חשוב בתחומכם, תצליחו לייצב רשימה אפקטיבית  שתוביל להגדלת מאגר הלקוחות.

תדירות תדירות ועוד פעם תדירות. השליטה על משך והפרש שליחת המסרים הוא בידיים שלכם, כך שחשוב להבין איזה קצב מתאים לכם ולקהל שלכם. יש שמדוורים אחת לכמה ימים, יש שדואגים לשלוח מסר  יומי קצר ויש עסקים ששולחים ניוזלטר מרוכז אחת לחודש. זכרו, קצב ואורך המסר נקבע בהתאם לתחום והיכולת שלכם לעניין ולרתק ולא לשלוח רק על מנת לשלוח. בכדי לשפר ולייעל בשוטף, עליכם לעקוב אחר הסטטיסטיקות במערכת הדיוור האלקטרונית שלכם, כך תהיה לכם אינדיקציה כמה אנשים ביקשו להסיר עצמם ומתי, כמה אנשים פתחו את המייל שקיבלו וכדומה.

ניוזלטר, כמה קטנים על קצה המזלג

בעת דיוור רשימת התפוצה, דאגו לשנות את שם הנמען לשם הנרשם, כך תיווצר פניה אישית. למרות שמדובר במערכת שליחה אוטומטית, כל מערכות הניוזלטר שולחות את התכנים מכתובת המייל שלכם, כך שהקורא מניח שמדובר במייל אישי לגמרי שנכתב במיוחד עבורו. השתמשו בפונקציה המאפשרת הזנת מסרים למערכת פרק זמן רב קדימה, כך שתוכלו להתפנות לאפיקי שיווק אחרים, בעוד מערכת הדיוור עובדת בשבילכם ודואגת שתשמרו על קשר עם הקהל שלכם. במידה ונרשם מבקש להסיר את עצמו, יש לאפשר זאת ללא כל השהייה או שאלה אם אנשים נרשמו לקורס או להורדת איבוק מסוים, דאגו קודם כל לספק את המוצר שלשמו הם נרשמו ורק אחר כך המשיכו לדוור אותם. בדקו אופציה של שיתוף רשימות בדף התודה של הרישום לניוזלטר. כך תוכלו להגדיל את הרשימה על ידי הפניות הדדיות לתחומים משיקים.

דיוור אלקטרוני, כחלק מהכלים והאמצעים המתקדמים אשר קיימים היום לרשותנו, מאפשר מקסימום עשייה במינימום משאבים. לכן הוא נחשב כה יעיל. חברות רבות המשתמשות במערכות ושירותים של דיוור אלקטרוני, מדווחות על עלייה בקהל הלקוחות, על כניסות מרובות לאתרים שלהם, על עלייה במכירות ועל התייעלות כללית של שיווק העסק. אל תהסס פנה לשירותי דיוור אלקטרוני עוד היום וצפה להצפה…


[ קרא עוד... ]


הנכס החשוב ביותר של העסק שלך

21/07/2010, 11:54 pm

הנכס החשוב ביותר של העסק שלך

במסגרת התהליכי היעוץ שאני נותן לקוחות רבים שואלים אותי מהו הנכס החשוב ביותר של העסק שליי ללקוחות רבים הנכס החשוב ביותר הוא רשימת הלקוחות

זה ברור מאליו שהרבה יותר יעיל וזול למכור מכירת המשך ללקוח קים מאשר למכור ללקוח חדש מאשר להשקיע מאמצים במכירה ללקוחות חדשים הינה מספר עובדות בנושא

·         לקוח חדש יכול לעלות לך פי 5 מאשר שמירה על לקוח קיים

·         עליה של 5% בתשואות השמירה מגדילה את הרווחים מ-25 עד ל-100%

אם יש לך את רשימת "הבית" של העסק יש לך נכס יקר ביותר.

 

השאלה היא איך למנף את רשימת הלקוחות שלך וניוזלטר אלקטרוני הינו אחת הדרכים הטובות ביותר לבצע משימה זו

 

הניוזלטר נשלח חודש אחר חודש, שומר על הלקוחות, לקוחות פוטנציאליים, שותפים ועוד ומספק מנגנון המדווח באופן רציף ושוטף על המוצרים והשירותים שהעסק שלך מספק.

כל ניוזלטר שאתה שולח מחזק את הקשר בין החברה והלקוחות שלך

בנוסף לשליחת הניוזלטר תוכל גם לשלוח התראות, עצות והודעות באיזה תדירות שרק תרצה.

-הניוזלטר פותח לך דיאלוג דו כיווני עם הלקוחות שלך. כך אתה מאפשר לנמענים שלך להיות איתך בקשר בקלות. תוכל לקבל רעיונות חדשים, למסור עוד אינפורמציה, עידכונים, מבצעים ועוד - אינטראקציה ישירה עם הלקוח.

על כל ידיעון שאתה שולח תוכל לדעת כמה אנשים פתחו אותו, על כמה קישורים הם לחצו, מי לחץ על איזה קישור ועוד. אתה מקבל עובדות מבוססות וזמן מדדים אמיתי.

אם אתה כבר שולח חומר מודפס לרשימת הלקוחות שלך דע כי שליחת עלון אלקטרוני חוסך לך זמן יקר, עלויות דפוס ועלויות דיוור רבות.

ניוזלטר לא מתחרה עם אתר האינטרנט שלך, קטלוג, עלון או כל חומר שיווקי אחר שכבר קיים ברשותך. הניוזלטר בעתם ממנף אותם, מתמקד ומייצב את כל מערכת השיווק שלך.

 

עם עלות דיוור כל כמעט אפס פר ניוזלטר אתה לעולם לא תצטרך לשקול עוד את היתרונות והחסרונות של הדפסת חומרים כתובים, פשוט עבור לפורמט אלקטרוני בדיוור ישיר.

 

 

מספר כללי עשה ועל תעשה בניוזלטר

·         אל תהיה ספאמר דיוור אלקטרוני נשלח לתיבת הדוא"ל של הלקוח לשטח האישי שלו אף אדם לא אוהב לקבל ספאם

·         שלח ניוזלטר רק למי שהסכים לקבל זהו נימוס בסיסי ובנוסף זה החוק

·         ענין את הלקוח שלח מידע שמענין את הלקוח לא אותך

·         היה מוכן לשליחה של מספר חודשיים קדימה אתה מיצר קשר מתמשך אם הלקוחות אל תקטע את הקשר כי אין לך ניוזלטר מוכן

·         כמאמר ארץ נהדרת "פרסם חלש" על תהיה בוטה הנמענים מכירים אותך ומעריכים אותך אינך צריך לנופף בסדין אדום  ולצעוק כדי לשכנע אותם שאתה הפתרון הנכון עבורם


[ קרא עוד... ]


שיווק ברשת - דיוור שיווקי

18/04/2009, 7:22 pm

שיווק ברשת  - דיוור שיווקי

שיווק ברשת  - דיוור שיווקי

 

רשת האינטרנט הינה קרקע פורייה לפעילות, שיווק ופרסום.

באורח החיים של העולם המערבי (אם כי, לא רק) האינטרנט תופס מקום הולך וגדל גם ברמת הצרכן הפרטי וגם ברמות העסקיות – מסחריות.

המושג "אם אתה לא שם, אתה לא קיים" נהיה מוחשי יותר ויותר ואין כמעט אם בכלל "שחקנים מובילים" בשוק אשר אין להם ייצוג כזה או אחר ברשת. חברה מסחרית כלשהי יכולה לבחור האם להיות רק מוצגת ברשת, כלומר, באתר תדמית אשר מספק מידע על החברה, מציג את מוצריה / שירותיה ועוד ועד לאופציה של מסחר (קניה, רכישה או הרשמה) או ליין.

אין החולקים על כך שאחזקת והחזקת מערכת מסחר אלקטרונית כזאת או אחרת, תהיה משתלמת יותר כלכלית לטווח הארוך מאשר סניף, חנות ואפילו מוקד טלפוני.

אפשרויות הפרסום ברשת מתחלקות לכמה פורמטים ידועים:

1.         קישורים ממומנים במנועי החיפוש – PPC (Pay Per Click)

בפורמט זה ישנן שיטות נוספות כמו PPA (Pay Per Action), PPM ויכולות פרסום לא רק במנועי החיפוש אלא גם ברשתות תוכן ועוד... בכל מקרה, המכנה המשותף לפורמט זה הוא הופעת מודעה רלוונטית וקשורה לערך המחופש ע"י הגולש.

2.         שטחי מדיה באתרים – פורמט ידוע ופשוט אשר חושף מודעות (בד"כ באנרים) באזורים מסוימים באתרים שונים. כמובן, ככל שהאתר נצפה יותר והשטח איכותי יותר או גדול יותר כך מחיר הפרסום בו עולה.

3.         SEO – Search Engine Optimization – קידום במנועי חיפוש.

פורמט זה כולל את כל השיטות אשר יתרמו לאתר האינטרנט להופיע במיקום גבוהה ככל האפשר בתוצאות החיפוש של ערכים רלוונטיים במנועי החיפוש.

לקידום האתר במנועי החיפוש יש השלכות מרובות של מבנה האתר, תוכן האתר, בתוך האתר ולא פחות חשוב – מחוצה לו.

4.         SMO - Social Media Optimization – שיווק האתר, המוצר או המותג באמצעות תכנים במספר פורמטים באינטרנט כמו: בלוגים, פורומים, אתרי רשתות חברתיות, שיווק ויראלי, שיווק גרילה ועוד. פורמט זה מאוד יעיל בעצם התמקדותו בקהלים מסוימים. יחד עם זאת רמת ה"רשמיות" שלו מוטלת בספק.

 

 

 

 

5.         דיוור שיווקי – Mail Marketing – פורמט זה מאוד נפוץ וכולנו עדים לו מרגע שפתחנו את תיבת המייל שלו. רמת המיקוד של שיווק זה היא גבוהה מאוד, אך פורמט זה סובל מתחרות מרובה, הגבלות חוקיות ומגבלות טכניות כגון מסנני Spam, דואר זבל למשל. עם זאת הוא עדיין נחשב ביעילות שיווקית גבוהה ויש מחקרים המראים על יחס המרה גבוה ועלות לליד משתלמת ביותר

6.         פרסום מוצרים באתרי מנויים – זהו פרסום בתוך אתרים או מערכות מאובטחים, כלומר שכניסה אליהם דורשת הרשאה מסוימת (סיסמא, שם משתמש וכו'). שיווק ופרסום בפורמט זה מוגבל אמנם רק לקהל המנויים אך יכול להיות ממוקד מאוד ובד"כ מנסה להציע מוצרים משלימים או רלוונטיים של אותה חברה בה אנו נמצאים. אתר מנויים יכול כמובן גם להציע שטחי פרסום לחברות ומוצרים חיצוניים.

 

מתוך כל הפורמטים הללו ניתן לסמן שניים – פרסום באתרי מנויים וMail Marketing, אשר מצטיינים ביכולת מיקוד רבה יותר מהפורמטים האחרים, במיוחד אם לחברה עצמה ישנו מאגר לקוחות ו/או אתר פעולות אשר רק לקוחות מנויים יכולים להיכנס אליו ולהיות חשופים לתכניו.

הפורמט עליו נרחיב הוא דיוור אלקטרוני שיווקי.

שליחת חומרים שיווקיים לתיבת הדוא"ל הינה דרך יעילה ביותר לקדם מוצרים, שירותים ומותגים. טכנית ישנם שני פורמטים ידועים להודעת הדואר האלקטרוני: האחת הודעת טקסט והשנייה הודעת HTML (השפה המוכרת לנו להעלאת תכנים ואתרים לרשת האינטרנט).

הודעות טקסטואליות הינן פשוטות יחסית והנראות שלהן מוגבלת מבחינת גראפית. הן נחשבות "אמינות" והסיכוי שלהן להיות מסוננות ע"י פילטרים של דואר זבל מעט  קטנות יותר.

הודעת HTML הינה פתרון גרפי המושך את העין יותר. יש לציין שהודעות דוא"ל הכוללות תמונות ואלמנטים גראפיים המוגדרים כ images  יוצרות בעיה בחלק מהמקרים. יש תלות בהגדרות של תיבת הדוא"ל ולכן בהרבה מקרים איננו רואים ישר את האלמנטים הגראפיים והתמונות ומתבקשים לאשר הורדת תמונות מהרשת לטובת קריאת המייל כראוי.

יש לשים לב לתת ללקוח תמיד את האפשרות לפתוח את המייל דרך דפדפן האינטרנט כדי שיוצג כראוי כדף אינטרנט עצמאי. על מנת לעשות כן יש ליצור קישור מיוחד המורה על כך. "אם אינך רואה מייל זה כראוי – לחץ כאן".

יש לזכור שישנם שני סוגים עיקריים של תיבות מייל: תיבות המייל של מערכות ההפעלה כמו: outlook, outlook express וכו' ותיבות אינטרנט הפועלות online כמו שירות המייל של Google (Gmail), של Yahoo, Hotmail ועוד הרבה אחרות.

התנהגות המייל שונה בתיבות אלו, למשל בעוד בתיבות מייל כמו Outlook אנו מסוגלים לראות תצוגה מקדימה (preview) של המודעה בעוד בתוכנות מייל כמו Gmail פתיחת המייל עצמו היא הדרך היחידה לראותו.הבדלים אלו חשובים בעיקר למערכות הניטור והסטטיסטיקה של המיילים הנשלחים, לדוגמא תצוגה מקדימה הרבה פעמים ללא פתיחת המייל אינה נספרת כפתיחה.

מבנה הודעת המייל: הודעת הדוא"ל השיווקית כוללת תוכן שיווקי / שירותי עם קישורים לדפי אינטרנט חיצוניים וכמובן קריאה לפעולה כלשהי: היכנס, פרטים נוספים, לחץ כאן ועוד. אורך התוכן כמובן תלוי במטרת ההודעה.

זה הזמן להזכיר שישנם שלושה סוגים של מיילים מבחינת תוכן:

1. מייל שירותי – הודעת על שירות שאנו חתומים עליו כמו יידוע על הזמנה שביצענו אישור פעולה שעשינו, קבלת סקירה על מצב חשבוננו, סטאטוסים, מידע תקופתי שנרשמנו לקבלתו ועוד הרבה דוגמאות אחרות. הודעה זו תיתן לנמען באופן ממוקד את אשר רצה כשנרשם או רכש. תוכן מתומצת או קישור לעמוד אינטרנט אשר מרחיב על אותו עניין. קישור זה יכול להיות לעמוד אינטרנט נפרד, לאתר החברה (בעמוד הרלוונטי) או לעמוד הכניסה למערכת האינטרנטית וכל אשר על הלקוח לעשות הוא להזין סיסמא ושם משתמש כדי להיכנס למערכת. התוכן השיווקי בהודעת המייל אשר מפרסם מוצר מסוים שהחברה חפצה לקדמו, יהיה מוגבל יחסית ולא יהווה את העיקר בהודעה.

2. מייל שיווקי – זוהי הודעת דוא"ל אשר כל מטרתה היא לקדם ולשווק מוצר או שירות מסוים. הודעה זאת ,בד"כ, תכלול מסר מאוד פרסומי עם קריאה חזקה לפעולה .

כמו כן הודעה כזו תתאפיין  בד"כ בנראות מעוצבת ומגרה לעין, גרפיקה ועיצוב מתוכנן.

על מנת לנסות למצות את מרבית ההודעות הללו , החברה יכולה להפנות את הלקוח ע"י קישור לעמודי אינטרנט באתר או אתרי משנה (minisites) אשר מאופיינים בגרפיקה או אנימציית  flash מושכת עין, אשר תפנה את הלקוח לפעולה כמו התקשרות טלפונית למוקד המכירות, כתיבת מייל חזרה או מילוי טופס פרטים מצומצם יחסית כדי שמוקד החברה יחזיר  שיחת טלפון באותו עניין. כל אחת מתגובות לקוח אלו היא ליד.

3.ניוזלטר או מגזין – זהו מייל שיווקי אשר נשלח אחת לתקופה מוגדרת, אשר כולל נושאים רלוונטיים לאותה חברה ולמוצריה.

ניוזלטר כזה מתאפיין בד"כ בכך שהנמען בוחר להיות רשום אליו ולקבל אותו ולעתים אף בחר את מאפייניו (תדירות ונושאים) כמו כן, עיצובו לרוב יהיה מיוחד ואחיד, תוכנו יכיל טקסט מרובה והפנייה לדפי אינטרנט בעלי מידע נוסף.

 

רשימות תפוצה

Opt-in - שיטה המבוססת על הסכמת הלקוח להירשם ל-newsletter או רשימת תפוצה. במילים אחרות אנשים צריכים לבחור באופן אקטיבי את ההצטרפות לרשימת תפוצה, לדוגמה באמצעות כתיבת ה מייל שלהם בטופס כלשהו.  Double opt-in היא צורה חזקה יותר של opt-in, כאשר נדרשת פעולת אישור על מנת להפעיל את הרישום בד" כ בצורת קישור המשולב בהודעה הראשונית שמקבל הנרשם למייל שלו. Hosts רבים של רשימות תפוצה ו-merchants דורשים שהרישום יהיה double opt-in על מנת להימנע מ-spam.

 

Opt-out - שיטת הרשמה שנויה במחלוקת לרישום אנשים לרשימת תפוצה. ההבדל הבסיסי בין opt-in ל-opt-out הוא שעל מנת שאדם יצטרף לרשימת תפוצה שהיא opt-in הוא צריך להגיד " אני רוצה להיכלל ברשימת התפוצה הזאת" , לעומת זאת לא צריכים את הסכמתו על מנת להיכנס לרשימת opt-out והוא צריך להגיד " אני רוצה לעזוב את רשימת התפוצה הזאת" על מנת לצאת. הקו בין opt-out ל-spam הוא קו דק ומאוד גמיש ובעיני רבים opt-out ו-spam זה בעצם אותו דבר. יחסי Opt-out יכולים לנוע מהרעיון הנדיב אך מוטעה של " האנשים הללו קנו את אחד המוצרים שלנו, לכן בוודאי הם מעוניינים ב-newsletter שלנו" ועד הרעיון המפוקפק של " האנשים הללו הצהירו כי מתעניינים בבידור כאשר הם נרשמו ל-newsletter שלנו, לכן אנחנו יכולים למכור את כתובת המייל שלהם למאות אתרים חדשים בנושאי בידור" . מבחינה מסחרית תמיד עדיף להיות ביחסי opt-in במקום יחסי opt-out.

 

לצורך הדיון נחלק את רשימת התפוצה או את רשימת הנמענים לשתי קבוצות משנה, הראשונה תפוצת לקוחות החברה, מנויי החברה אשר בד"כ נתנו את כתובת המייל שלהם וחלקם אפילו אישרו קבלת מייל מאותה חברה. קבוצה זו תקבל מיילים אשר מן הסתם יפרסמו את מוצרי החברה. הקבוצה השנייה היא תפוצת לקוחות "פוטנציאלים", כלומר לא לקוחות רשומים או קבועים של אותה חברה.

משום חוקים המגנים על הצרכן ופרטיותו, ישנו קושי לשלוח מייל מחברה מסוימת ללקוח אשר לא אישר או נתן לה את כתובת המייל שלו. לכן קבוצת הלקוחות החיצוניים הא בעייתית להשגה.

עם זאת ישנן פתרונות לכך, למשל שימוש במקורות מייל של אתרי מנויים אחרים כמו אתרי היכרויות, פורומים, מנויי עיתונים ברשת וכו'.

כך אפשר "לקנות" תפוצת מיילים מאותם אתרים כשהודעת הדואר נשלחת מהאתר לא הלקוח מנוי ולא מהחברה המפרסמת דרכו. כך למעשה נוצר מצב שהלקוח יכול לקבל הצעה בנקאית למשל מאתר היכרויות אליו הוא מנוי וזאת תחת מיתוג של שתי החברות.

אותם אתרים בעלי מאגר המנויים הגדול, אפילו מציעים פילוח לקוחות לקבוצות לפי גילאים, נתונים גיאוגרפיים, מין ועוד. זאת על מנת למקד שיווקית את המיילים לקהל מטרה מוגדר יותר. במקרה של מאגר לקוחות "פנימיים" של החברה או מועדוני לקוחות למיניהם המצב פשוט יותר למפרסם. יכולות הפילוח הן גדולות יותר ותלויות במאגר הנתונים שיש לחברה על כל לקוחותיה ושכולל לא רק שדות נתונים כמו גיל, שם, גאוגרפיה, מקצוע, מין ועוד אלא גם התנהגות צרכנית של הלקוח. כלומר, לקוח יכול לקבל מייל ממוקדש שיווקית לא רק על פי נתוניו האישיים (פרופיל) אלא, גם על פי סוג הרכישות שביצע עד כה או כמות הפעולות שעשה עד כה.

אם ניקח דוגמא מתחום הבנקאות, הבנק ישלח ניולזטר חודשי על פי פרופיל הלקוח, למשל חשבונות בעלי פאסיבה גבוהה או הכנסה קבועה גבוהה ויציע לו טיפים להשקעות ומוצרי סטאטוס כמו כרטיס אשראי פלטינום, דילים טובים לחו"ל ועוד.

מייל שיווקי מאותו בנק יוכל להישלח ללקוח לאור אירוע ספציפי, למש, כניסת הלקוח למינוס יכולה להוביל למייל שיווקי אשר מקדם הלוואה מתאימה ואטרקטיבית. אלו רק שתי דוגמאות מתוך אין סוף אפשרויות התלויות ביכולות הבנק "להכיר" את לקוחותיו וברמת הקריאטיביות של צוות השיווק הבנקאי.

כמה דגשים למייל שיווקי מוצלח

ישנם מחקרים ידועים המחלקים את "עוגת" יעילות המייל לשלושה גורמים עיקריים:

40% - איכות רשימת התפוצה

40% - ההצעה השיווקית

20% - קריאייטיב

רשימת התפוצה

יש לוודא שרשימת התפוצה מטוייבת, כלומר שכתובת המייל מעודכנת יחסית עדיף שכתובות המייל לא יילקחו דרך הטלפון – חשש לטעויות כתיב יש לסנן טעויות לפני שליחה למשל, יש לוודא שיש בכתובת @ או שיש נקודה לאחר התווים שאחרי ה - @ וכו'. כדי שקבוצת התפוצה תהיה ממוקדת יש לפלח את הרשימה ולהתאים לכל אחת מהקבוצות מסר ספציפי ורלוונטי.

 

ההצעה השיווקית

כמובן שהצעה טובה תביא יותר תוצרים – יש להשתדל להציע משהו אטרקטיבי לא רק כדי שתתבצע המרה אלא גם כדי לשמור על עניין הלקוח בפעמים הבאות. תוכן המייל חייב להתקשר בצורה כזו או אחרת לשורת הנושא של הודעת המייל (ראה שורת הנושא בסעיף קריאייטיב) יש לשים לב שתוכן המייל אינו כולל כמויות גדולות של טקסט (נהוג לומר שלא יותר מ – 300 מילה) קריאה לפעולה חשובה תמיד, גם אם תוכן המייל הוא בעל אופי שירותי, יש לצרף קריאה לפעולה – טלפון, מילוי טופס וכו'. מיתוג המייל – בכל מייל חייב להיות ייצוג הולם של סמל המותג ושמו. במקרים מסוימים יש עדיפות לשמירת גריד אחיד (מבנה אחיד) בשפה עיצובית אחידה לכל המיילים.

 

 

 

 

קריאייטיב

עיצוב מושך ואטרקטיבי, אך קשור לשפה העיצובית של המותג קופירייטינג מוצלח וקולע – קוראי המיילים הם קהל קצת חסר סבלנות – מסר חד מהיר וברור (למעט ניזולטרים ומגזינים קבועים) קריאה לפעולה ברורה ספרות ומספרים – כמו בכל המודעות במדיות האחרות יש אסכולה הטוענת שיש עדיפות להציג מספרים, כלומר מחירים, אחוזים ועוד. (עדיפים על טקסט כללי) שורת הנושא – יש להשקיע מחשבה בשורת הנושא של הודעת המייל, אשר מחד, תגרה את הלקוח לפתוח את המייל ומאידך לא תציג רמה נמוכה של תוכן פרסומי הדומה לדואר זבל. יש לזכור שאורך שורת הנושא מוגבל ותלוי בתוכנת המייל. חשוב להזכיר שוב שבתוכנות מייל אינטרנטיות כמו gmail, שורת הנושא חשובה והיא שתגרום ללקוח לפתוח את המייל יחד עם כתובת השולח (אין תצוגה מקדימה). קישורים לאתרים ולטפסיי יצירת קשר חייבים להיות אך לא יותר מדי.

 

דגשים נוספים

עיתוי / זמן שליחת המייל – יש לשים לב שמיילים הנשלחים למשרד הלקוח או למקום עבודתו עדיף שלא יצא בסוף השבוע שכן, יש סבירות גבוהה שהמייל ייחשף רק ביום ראשון בבוקר וסופו להימחק עם שאר ערימת המייל הנצברת במשך סוף השבוע. במקרה וידוע לנו שכתובת המייל נשלחת הביתה – סופי השבוע הם דווקא עיתוי לא רע לחשיפה. תדירות שליחת המייל – יש הסוברים שיש לשלוח מייל שיווקי לפחות פעם בחודש כדי לשמר את הלקוח. אך יש להיות ערים לעובדה שלקוחות לא אוהבים מיילים פרסומיים בתדירות גבוהה, כך שיש לשים לב לא להגזים בשליחתם. אבטחת מידע ודואר זבל – ללא התייחסות לכל נושא ה spam דואר הזבל על חוקיו והשלכותיו, נאמר שחשוב להתייעץ בנושא זה עם חברות אשר מתמחות בהפצת מיילים.

 

מושגים בסיסיים בניתוח תוצאות שליחת המייל

חשיפה / פתיחה – נספרת כאשר הגולש פותח את המייל. כמו שנאמר קודם לכן לא תמיד תצוגה מקדימה נספרת כפתיחה. שגויים – המיילים שלא נשלחו בהצלחה וחזרו למערכת עם הודעות שגיאה. הסיבות יכולות להיות רבות למשל, כתובת שגויה, תיבה חסומה, תקלה זמנית בתיבה ועוד. הקלקה – נספרת כשהנמען בהכרח לחץ על אחד הקישורים בגוף המייל. הסרות – הסרה היא הודעת נמען שאינו מעוניין לקבל יותר חומר מכתובת זאת. (ראה opt-out) יש לשים לב שבד"כ נתוני חשיפות והקלקות מוצגים בתוכנות הניתור והסטטיסטיקה בשני פורמטים:   חשיפות והקלקות כלליות  - כלומר כל חשיפה (פתיחת המייל) נספרת וכף גם כל הקלקה, ללא קשר למספר הפעמים שהפעולה נעשתה מאותו נמען. חשיפות והקלקות ייחודיות (unique) – חשיפה (פתיחת מייל) נספרת על כל נמען, כלומר אם הנמען פתח את המייל יותר מפעם אחת הוא עדיים ייספר כפתיחה אחת. כך גם שיעור ההקלקות, לחיצה על לינק בגוף המייל תיספר כפעם אחת למרות שהנמען לחץ כמה פעמים על אותו קישור. ישנם פרמטרים נוספים העוזרים לנו לנתח תוצאות של הפצת מייל, דוגמא אחת לכך היא ההבדל בין אחוז ההקלקות מכלל המיילים נשלחים לאחוז ההקלקות מכלל הפתיחות / חשיפות.

 


[ קרא עוד... ]


הפקת חשבוניות ממוחשבות

12/04/2009, 3:56 pm

הפקת חשבוניות ממוחשבות

על מסמכים ממוחשבים, הוראות ניהול ספרים ואינטרנט
מאת רו"ח יורם שיפר*

התנאים המאפשרים משלוח חשבוניות במייל
שלטונות מס הכנסה ערכו לפני מספר שנים שינויים בהוראות ניהול ספרים על מנת להתאים אותן לתקופתנו - דהיינו לתקופת האינטרנט.
הסעיף הדן ב"מסמכים ממוחשבים" הינו סעיף 18ב' להוראות שכותרתו "כללים למשלוח מסמכים ממוחשבים".
טרם ישומו של סעיף זה יש לקרוא את סעיף ההגדרות של "הוראות מס הכנסה (ניהול פנקסי חשבונות) התשל"ג -1973 " שהינו הסעיף ראשון בהוראות אלו.

בסעיף זה מוגדר "מסמך ממוחשב" כלהלן:
(1) הוא נוצר,נשלח,נקלט,נראה ונשמר באמצעים ממוחשבים.
(2) הוא חתום בחתימה אלקטרונית של עורך התיעוד.
הגדרת "חתימה אלקטרונית ניתן לראות בחוק חתימה אלקטרונית התשס"א - 2001 .
בעקרון , חתימה אלקטרונית הינה קוד הצפנה בו מוצפן המסמך ומוגן מפני שינויים כך שמקבל המסמך יכול לראות שהמסמך אכן חתום בחתימה אלקטרונית על ידי פיענוח ההצפנה בקוד שמסופק על ידי השולח.

עיננו הרואות כי מסמך ממוחשב חייב להיות חתום בחתימה אלקטרונית  על מנת שיוכל להיכנס למסגרת סעיף  18ב' כלעיל  ויוכל להישלח על פי הקבוע בסעיף זה - כלומר באמצעות מחשב או אם נהיה ספציפיים יותר - באמצעות דואר אלקטרוני.
כמובן שקיימים אמצעים ממוחשבים למשלוח מסמכים כגון קו נל"ן , רשתות וכד' - אולם הדרך הנפוצה ביותר למשלוח מסמך ממוחשב הינה בדואר האלקטרוני.

הגדרת מסמך ממוחשב מתייחסת ל:קבלה,חשבונית,והודעת זיכוי.חשוב לציין כי תעודת משלוח אינה כלולה בהגדרה זו בשל הסיבה שתעודת משלוח אמורה להתלוות אל הטובין ואין לשלוח אותה באופן אחר.

התנאים שעל הנישום המבקש לשלוח מסמכים ממוחשבים למלא
קבלת התקבול תהיה בכרטיס אשראי לפקודתו או בשק משורטט לא סחיר או בהעברה בנקאית ישירה.
הנישום יודיע לפקיד השומה בדואר רשום על כוונתו זו לפני משלוח המסמך הראשון.
הנישום יקבל את הסכמת המקבל בכתב או באופן ממוחשב לפני משלוח המסמך הראשון וישמור הסכמה זו כחלק בלתי נפרד ממערכת חשבונותיו - ניתן לדעתי לבצע דרישה זו גם על ידי משלוח הודעה למקבל במייל ולהודיע לו כי חוסר התנגדות מצידו תהווה הסכמה הואיל ויש בטחון בקבלת ההודעה על ידי הלקוח כל עוד המייל ממנו לא חזר .

התנאים שעל המסמך הממוחשב למלא
כאמור לעיל - הוא חתום בחתימה אלקטרונית "מאובטחת" (ראה הגדרה בחוק חתימה אלקטרונית - הכוונה לחתימה ברמת האישור הנמוכה ביותר).
המילים "מסמך ממוחשב" ירשמו על המסמך בצורה בולטת.
המסמך נוצר בהפקה אוטומטית מתוך הקובץ הקבוע שבמערכת החשבונות בלא הקלדה נוספת או נוצר בסריקת התיעוד .
למותר לציין כי הוספת החתימה האלקטרונית והמילים "מסמך ממוחשב" אינן פוגעות בדרישת המקוריות הנ"ל.

על החיסכון הנובע לעסק ממשלוח חשבוניות בדואר האלקטרוני
עסקים רבים טרם הפנימו את העובדה כי משלוח חשבוניות בדואר האלקטרוני הינה פעולה יעילה ומאד חסכונית- "על פי סקר שנערך על ידי פירמת רואי החשבון "שיפר,פוגל,ליבנה" בשנת 2004 - רק 1% מהעסקים השתמשו בחתימה דיגיטאלית".
אני נתקל מדי יום ביומו בעסקים אשר שבויים בקונספצית משלוח החשבוניות בדואר כברירת מחדל ולא טרחו אף לרגע לחשוב ברצינות על מעבר למשלוח החשבוניות ללקוחותיהם באמצעות הדואר האלקטרוני, וזאת למרות ששלטונות מס הכנסה יזמו לפני זמן רב תיקון בחקיקה המאפשר לבצע זאת -  לזכותם , זוהי ראייה מאד מתקדמת שאפילו הקדימה את זמנה.

כיום , בניגוד לעבר הקרוב מאד - שנה עד שנתיים - אין כמעט בית או עסק שאינו מחובר לאינטרנט ומחזיק בכתובת פעילה של דואר אלקטרוני הניתן בחינם כמעט בכל פינה אפשרית באינטרנט.
לפי סקר שנערך בחודש יולי 2006 עולה כי בישראל 3.7 מליון משתמשי אינטרנט ואילו 99% מהם עושים שימוש בדואר אלקטרוני.

על היתרונות הגלומים במשלוח חשבוניות ומסמכים חשבונאיים בדואר האלקטרוני לא ארחיב ורק אציין אותם:
מהירת העברה , בטחון בהגעת המסמך למקבל (דואר אלקטרוני שלא חזר) , אפשרות תשלום מקוונת , חסכון כספי כפי שיוצג להן,סדר,אפשרות אחזור, משלוח חוזר,בטחון במקוריות וזהות השולח,קבלת מסמך מקור שניתן על פי החוק לשמור במדיה אלקטרונית ללא צורך בהדפסה (הוראות ניהול ספרים-סעיף 18ב ) ועוד.

 חישוב החיסכון הכספי הנובע ממשלוח חשבונית בדואר האלקטרוני.
לא לחינם עורכות החברות הגדולות במשק מאמצים רבים לשכנע את לקוחותיהם למסור להן את כתובת הדוא"ל ונותנות אפילו בונוסים למי שמספק להן כתובת זו - שכן הן כבר הפנימו את היתרון הכספי הגדול הנובע ממשלוח חשבונות בדוא"ל ( פלאפון משיקה שרות "חשבוניות במייל" )-לאחר קריאת המאמר יוכל הקורא ללמוד על הרווח של חברת פלאפון בלבד שהגיע כבר  למיליוני שקלים   בזכות המעבר למשלוח חשבונית במייל, וזו רק ההתחלה.
אני גם משוכנע שברשות הדואר מאד לא יאהבו לקרוא מאמר זה כי מכל שקל שנחסך לחברות העושות שימוש במייל - נגרע שיעור מסוים מרווחי דואר ישראל.

מרכיבי העלות שיש לקחת בחשבון במקרה של משלוח חשבוניות בדואר הינם:
עלויות הדפסה - מחיר להדפסת דף על ידי המדפסת
עלויות נייר - דף רגיל או דף מודפס מראש
מחיר המעטפה
מחיר בול דואר
עלות כוח אדם או עלות שרות של מיון, איסוף, קיפול, הכנסה למעטפה, רישום כתובת ומסירה לדואר - ישנן חברות שמחזיקות מחלקה שלמה לטיפול בדואר יוצא.

סך עלות המרכיבים הנ"ל נעה כיום בין 2.5 ל 3 שקלים לפחות , כך שחברה  השולחת 1000 חשבוניות לחודש תחסוך עשרות אלפי שקלים לשנה במשלוח החשבוניות במייל.
מנגד - מה העלות למשלוח החשבונית בדואר אלקטרוני? - כמעט אפס!!!  - "כמעט" הואל ונדרשת עלות לחתימה האלקטרונית , אך זו נמצאת בשוליים , כמו כן אם נעמוד על החסרונות , נוכל למנות את ה"בירוקרטיה " הכרוכה במתן ההודעות השונות כנדרש בחוק , לרכוש מערכת יקרה לצורך ביצוע החתימה במידה ולא משתמשים בתוכנה ייעודית מובנית עם חתימה והאינטגרציה הדרושה בין התוכנה והנהלת החשבונות.
 


*רו"ח יורם שיפר הינו מבעלי אתר 

הפקת חשבוניות המאפשר להפיק חשבוניות ולשלוח אותן  במייל.


[ קרא עוד... ]


התנאים המאפשרים משלוח חשבוניות במייל

12/04/2009, 3:43 pm

התנאים המאפשרים משלוח חשבוניות במייל

התנאים המאפשרים משלוח חשבוניות במייל
מאת רו"ח יורם שיפר*

שלטונות מס הכנסה ערכו לפני מספר שנים שינויים בהוראות ניהול ספרים על מנת להתאים אותן לתקופתנו - דהיינו לתקופת האינטרנט.
הסעיף הדן ב"מסמכים ממוחשבים" הינו סעיף 18ב' להוראות שכותרתו "כללים למשלוח מסמכים ממוחשבים".
טרם ישומו של סעיף זה יש לקרוא את סעיף ההגדרות של "הוראות מס הכנסה (ניהול פנקסי חשבונות),התשל"ג -1973 " שהינו הסעיף ראשון בהוראות אלו.

בסעיף זה מוגדר "מסמך ממוחשב" כלהלן:
(1) הוא נוצר, נשלח, נקלט, נראה ונשמר באמצעים ממוחשבים.
(2) הוא חתום בחתימה אלקטרונית של עורך התעוד.
הגדרת "חתימה אלקטרונית ניתן לראות בחוק חתימה אלקטרונית התשס"א - 2001 .
בעקרון , חתימה אלקטרונית הינה קוד הצפנה בו מוצפן המסמך ומוגן מפני שינויים ומקבל המסמך יכול לראות שהמסמך אכן חתום בחתימה אלקטרונית על ידי פיענוח ההצפנה בקוד שמסופק על ידי השולח- באחד המאמרים הבאים נעמוד על מהות החתימה האלקטרונית. 

עיננו הרואות כי מסמך ממוחשב חייב להיות חתום בחתימה אלקטרונית  על מנת שיוכל להיכנס למסגרת סעיף  18ב' כלעיל  ויוכל להישלח על פי הקבוע בסעיף זה - כלומר באמצעות מחשב או אם נהיה ספציפיים יותר - באמצעות דואר אלקטרוני.
כמובן שקיימים אמצעים ממוחשבים למשלוח מסמכים כגון קו נל"ן , רשתות וכד' - אולם הדרך הנפוצה ביותר למשלוח מסמך ממוחשב הינה בדואר האלקטרוני.

בשלב זה אציין כי המונח "מסמך ממוחשב" מתייחס בהוראות הנ"ל לחשבוניות קבלות וכד'.
במאמר הבא ארחיב על הוראות החוק בעניין משלוח מסמכים ממוחשבים. 

*רו"ח יורם שיפר הינו מבעלי אתר הפקת חשבוניות המאפשר לשלוח חשבונית ממוחשבת במייל.

נושאים נוספים:
שעון נוכחות אלקטרוני | חשבונית מס קבלה


[ קרא עוד... ]


הדואר האלקטרוני נגד דואר ישראל

12/04/2009, 3:34 pm

הדואר האלקטרוני נגד דואר ישראל

המהפכה האלקטרונית בדרך..........או : הדואר האלקטרוני נגד דואר ישראל
מאת רו"ח יורם שיפר *

מבדיקה שערך רו"ח יורם שיפר מבעלי אתר http://www.invoice4u.co.il/   עולה כי לא ירחק היום והדואר האלקטרוני ינצח באופן ברור את דואר ישראל וכבר היום נגרעים מהכנסות הדואר מיליוני שקלים בכל חודש.

במה הדברים אמורים?
החברות הגדולות במשק , בעקר מענף התקשורת נערכים בצורה מסיבית למשלוח חשבונית מס ללקוחותיהן - בדואר האלקטרוני.
כל חברות הסלולר יוצאות בהודעות על המעבר לחשבונית אלקטרונית ואם ניקח בחשבון שיש להן כ 6 מליון מנויים , הרי שתוך זמן קצר , עם השלמת המעבר למשלוח חשבוניות בדואר האלקטרוני הן יחסכן כ - 20 מיליון ש"ח לחודש ! רק כתוצאה מפעולה פשוטה זו- ועוד לא לקחנו בחשבון חברות נוספות כגון פז ועוד רבות אחרות המעבירות את משלוח החשבוניות מדואר ישראל לטובת הדואר האלקטרוני.

 ממה נובע החסכון ?
בחישוב שערך רו"ח יורם שיפר נמצא כי עלות משלוח חשבונית אחת בדואר ישראל מגיעה לכ - 3 ש"ח ( העלות כוללת עלויות הדפסה - מחיר להדפסת דף על ידי המדפסת' עלויות נייר - דף רגיל או דף מודפס מראש , מחיר המעטפה , מחיר בול דואר , עלות כוח אדם או עלות שרות של מיון, איסוף, קיפול, הכנסה למעטפה, רישום כתובת ומסירה לדואר - ישנן חברות שמחזיקות מחלקה שלמה לטיפול בדואר יוצא ).
בתוכנה המאפשרת משלוח חשבוניות במייל על פי החוק - די בקליק אחד  על מנת לבצע משלוח של כל כמות חשבוניות - מאות או אלפים רבים , מכאן היתרון המוחשי הנובע לחברה השולחת חשבוניות במייל.

האם קיים גם יתרון דומה למקבל החשבונית?
אכן - גם המקבל יכול ליהנות  מיתרונות לא מעטים וחסכון כספי רב.
אם נתבונן בגוף העוסק בקליטת אלפי חשבוניות ניתן לראות קושי רב בכל הקשור לקליטה ידנית של החשבוניות המגיעות , תהליך האישור והקליטה מסורבל ומייגע , תהליך זה דורש שינוע חשבוניות במספר תחנות לצורך בדיקה ואישור , מצלמים את החשבונית ומעבירים אותה לכמות מסוימת של גורמים בחברה, קיים קושי בשליטה על כל שלב משלבי השינוע , כך שלעיתים לא ניתן לאתר חשבונית שטרם סיימה את התהליך- כל פעולת מעבר חשבונית מתחנה לתחנה עולה כסף בזמן של עובדים יקרים בעוד שחשבונית שהיתה מגיעה באופן אלקטרוני היתה יכולה להגיע לגורמים המאשרים ולרישום בזמן קצר הרבה יותר , ניתן לעקוב אחר התהליך בכל זמן ולעדכן את תזרים המזומנים במהירות וביעילות , כמו גם לסיים את הטיפול בחשבוניות בזמן קצר פי כמה וכמה.
יתרונות נוספים הינם - זמן אחזור וחיפוש,משרד ללא נייר קליטה אוטומטית במספר מערכות בו זמנית , מהירות קבלת החשבוניות מהספק, טיפול בזמן אמת ועוד.

האם כל אחד יכול לשלוח חשבוניות במייל?
יש לציין כי  קיים מחסום כניסה משמעותי למשלוח חשבוניות ממוחשבת הוא עלות ביצוע החתימה האלקטרונית - בלעדיה נאסר בחוק לשלוח חשבונית במייל.
עלות החתימה כיום יקרה הואיל ונדרש שרת חתימות שהוא יקר יחסית ורכישתו משתלמת רק כאשר הגוף מנפיק כמות רבה של חשבוניות.

האם קיים פתרון המאפשר משלוח חשבוניות במייל באופן חוקי גם בכמות קטנה?
באתר הפקת חשבוניות  מאפשרים לכל עסק להפיק ולשלוח חשבוניות במייל בכל כמות בעלות מינימאלית.
מחיפוש באינטרנט לא נמצא  פתרון נוסף המאפשר לשלוח חשבוניות במייל באופן חוקי .

* רו"ח יורם שיפר הינו מבעלי אתר http://www.invoice4u.co.il/ המאפשר לשלוח חשבוניות במייל ואתר

נושאים נוספים:

חשבונית בקליק  | תוכנה ניהול חשבונית


[ קרא עוד... ]


 


| דיוור אלקטרוני || המלצה למערכת דיוור || כיצד לבנות רשימת תפוצה |
  • ר.ס.ס. פוסטים אחרונים
  • הדפס עמוד זה
  • ספר לחבר
  • הוסף לפייסבוק
  • הוסף לגוגל סימניות
  • הוסף ציוץ בטויטר
ערוצים נוספים:
[ תוכניות סוכנים, אפיליאט | כתיבה שיווקית, קופיריטינג | שיווק באינטרנט | פרסום באינטרנט | דיוור ורשימת תפוצה | עסקים אונליין | קידום אתרים | רשתות חברתיות ]

למה, למה לא?! - בלוג ההזדמנויות שבאינטרנט: רח' יוניצמן 2, תל-אביב. מיקוד:  6936024. טל. 050-5340003

להצליח באינטרנט! ואללה זה עובד!