ספר לחבר הוסף לפייסבוקהוסף לגוגל סימניות

העתק את המומחה בשיווק

copy_the_im_guroo

במאמר קצר זה אני רוצה לחשוף שיטה להרצה ושיווק פרויקט אינטרנטי שהינה למעשה קיצור דרך משמעותי להשקת פרויקט שיווקי באינטרנט. השיטה מתבססת על קבלת השראה ממוחה אחר שהצליח בנושא דומה. שימו לב. קבלת השראה זה לא העתקה. וקיצור דרך שכזה אינו מסוג כפתורי הקסם המפוקפקים. זהו קיצור דרך שעוזר לנו לעשות את הדברים הנכונים שהוכחו כעובדים. אך בכל זאת נדרשת עבודה, מחשבה, יצירתיות, מקוריות והשקעה בכל החלקים של תהליך הרצה והשקת פרויקט שיווק אינטרנטי. נכון. יש פה הרבה שטח אפור בין ההגדרות של מהו קיצור דרך לגיטימי ומהו קיצור דרך לעצלנים שלא באמת יביא תוצאות. ומהי שיטת העתקה לעומת שיטה בה אנו שואבים השראה. סביר להניח שהעצלנים שביננו שמחפשים את כפתורי הקסם ולא לומדים את הלקח שכפתורי קסם שכאלו אינם עובדים ברוב המוחלט של המקרים, ייקחו את התוכן במאמר הזה לכיוון הנוח להם. ואלו שמחפשים את העבודה הקלה ישתמשו ברעיון שבמאמר הזה בכדי להעתיק רעיונות ותכנים במקום לקבל השראה וליצור רעיונות ותכנים מקוריים.

סבבה. שכל אחד ייקח את זה לאן שהוא רוצה. אני את שלי אמרתי. אני נגד העתקה ובעד קבלת השראה. אני נגד כפתורי קסם ובעד שיטות שעוזרות בדרך. ושכל אחד יבין את זה בדרך בה הוא רוצה. בקיצור, בואו נגיע לעיקר ונתחיל את התאכלס.

המשפך השיווקי במשפט אחד:
תהליך השיווק באינטרנט ותוכנית משפך שיווקי הינה חומר מקצועי שמצדיק קורס ארוך ומקצועי בפני עצמו. אבל לצורך יישור הקו והבנת הרעיון שבמאמר זה אסכם את רעיון המשפך השיווקי במשפט אחד. טוב, אולי בשני משפטים.

בכל השקת פרויקט שיווקי באינטרנט אמור להיות לנו מוצר כל שהוא אותו אנו מעוניינים לשווק. המוצר יכול להיות למשל, תוכנה, קורס אלקטרוני, ספר אלקטרוני, שירות וכן הלאה. בתהליך השיווק יש את המשפך השיווקי בו אנו עושים פעולות שונות שמטרתם בניית אמון, יצירת סמכות ויצירת יחסים עם קהל המטרה. ואז, לאחר שלבי התהליך של המשפך השיווקי וכשאנו מרגישים שקהל המטרה מספיק בשל לכך, אנו מבצעים מכירה. זהו תהליך המשפך השיווקי במשפט אחד.

משפך שיווקי מקצועי ורציני הינו תהליך המורכב משלבים שונים. תהליך זה פונה לרשימה של אנשים פוטנציאליים שיש סיכוי שהם זקוקים למוצר אותו אנו מעוניינים למכור להם. נכון?
בתהליך הארוך והחשוב הזה ישנם אלמנטים מורכבים מאוד. למשל, אימיילים שונים, מוצר מתנה, סרטון בונה סמכות, חוברת אלקטרונית בונת אמון ועוד כל מיני אלמנטים שכאלו. למעשה, ככל שתהליך המשפך השיווקי יהיה איכותי ומקצועי יותר, כך אחוז ההצלחה של השקת הפרויקט יגדל. במקרים רבים, תכנון וביצוע תהליך זה של המשפך השיווקי, דורש פי כמה וכמה יותר זמן, השקעת ותשתיות מאשר פיתוח המוצר עצמו.

עד כאן הסברים קצרים בכמה משפטים בכדי ליישר קו ובכדי שנוכל להבין את הרעיון עליו ברצוני לדבר.

גורו, אלק...
לכל מוצר אותו נפתח ונרצה לשווק יש מוצרים דומים בשוק האינטרנט. מוצרים שפונים לאותו קהל היעד או מוצרים שפותרים בעיות דומות וכן הלאה. סביר להניח שכבר כעת אנו מקבלים לתיבת האימייל שלנו כל מיני אימיילים מהגורויים שמשווקים מוצרים אלו. טוב. לא כולם גורויים. ישנם גם חובבנים. ברוב המקרים אנו מוחקים הודעות אלו או שולחים אותם לתיבת דואר הזבל שלנו. אבל.. רק רגע. אם אתם חושבים שמדובר במישהו ששולח אימיילים איכותיים, אם אתם מרגישים שמדובר במישהו שיכול לתרום לכם ואם אתם בעצמכם נרשמתם לרשימת התפוצה שלו. זאת אומרת שאותו המישהו עושה עבודה נכונה ומקצועית. זאת אומרת שיש לנו מה ללמוד מאותו המישהו.

וגם אם אתם לא מקבלים אימיילים שכאלו בתחום הדומה למוצר שלכם, זה מאוד פשוט. גלשו קצת באינטרנט, עשו מחקר קטן ותמצאו מישהו שמוכר משהו דומה. הצטרפו לרשימת התפוצה שלו. ואם הוא רציני ומקצועי. אתם תתחילו לקבל ממנו שרשרת של אימיילים שימשכו אתכם לבצע כל מיני פעולות. למשל, להביט בסרטון וידיאו, להוריד חוברת הדרכה, להוריד גרסת דמו של מוצר כל שהוא, שרשרת של אימיילים שבונות את האמון והסמכות וכן הלאה.

חידת היגיון
ישנה חידת היגיון מפורסמת אותה אוהבים לשאול חברות ההייטק את המועמדים שלהם. והחידה היא משהו כזה. ישנם שני מומחים עולמיים למשחק השחמט. עליכם לשחק שחמט עם שניהם גם יחד כשכל אחד יושב בשולחן אחר ועליכם לנצח לפחות את אחד המומחים. אחד מהמומחים מתחיל את המשחק ועם המומחה השני אתם מתחילים את המהלך הראשון במשחק. כיצד תשחקו?
שאלה שאלה. אהה?... איך אפשר לנצח מומחה עולמי לשחמט. אני אישית בקושי יודע לשחק שחמט. אז מה עושים?

התשובה פשוטה. אני אשחק מול הראשון כשהוא מתחיל את המהלך הראשון. ואז, מול המומחה השני, פשוט אבצע את אותו המהלך שהמומחה הראשון עשה. כך למעשה שני המומחים ישחקו ביניהם מבלי לדעת זאת. ולכן, אחד מהם חייב לנצח. כך שלמעשה באחד מהמשחקים אני אנצח. וזאת מבלי אפילו לדעת לשחק שחמט. הבנתם את זה? ובכן, על בסיס הרעיון הזה מבוססת השיטה שבמאמר זה.

חקה את המומחה
אז זהו, זה הרעיון. לאחר שתמצאו גורו, מומחה שכזה או שניים שכאלו, עקבו אחר התהליך בו אותו המומחה פועל, שמרו את כל נוסחי האימיילים, הורידו את הדוגמאות או האלמנטים אותם הוא נותן, הביטו במסרים השיווקיים שלו, צפו בסרטוני הווידאו שלו, עקבו אחר דף הפייסבוק שלו או הפרופיל שלו ברשתות חברתיות אחרות והתחילו לקבל השראה מהמומחה שכבר עשה זאת והצליח. התחילו לבנות את התוכנית של תהליך המשפך השיווקי האישי שלכם, קבלו רעיונות והשראה מנוסח האימיילים שלו, מהכותרות איתם הוא מושך את קהל הרשימה שלו לקרוא ולהתעניין וכן הלאה. והתחילו על בסיס זה ליצור את התכנים והאלמנטים המקוריים שלכם בהתבסס על הרעיונות מהם שאבתם השראה. והנה לכם משפך שיווקי שהוכח כעובד ומצליח בו משתמשים מומחים אחרים לשיווק אינטרנטי המכונים גורויים. כך תוכלו לכתוב את התוכנית השיווקית המקורית שלכם שמבוססת על תוכנית של מומחה אחר שהצליח עם התוכנית שלו.

רעיון פשוט לביצוע ובהחלט עובד. זאת בתנאי שנדע למצוא את המומחה הנכון שהוכח כמצליח. וזאת בתנאי שנדע לקבל השראה ולא רק להעתיק את המומחה. וכמובן, הדבר הראשון לו אנו זקוקים זה מוצר איכותי וטוב שיכול לפתור בעיה לקבוצת אנשים מוגדרת. אבל מוצר זה כבר נושא למאמר אחר. למען האמת, זה נושא לקורס שלם.

לסיכום:
זהו מאמר קצר שחושף שיטה פשוטה להשקה והצלחת פרויקט אינטרנטי. ובכל זאת, גם אם יש לנו בסיס ומקור להשראה, עדיין בניית תוכנית למשפך שיווקי והכנת כל האלמנטים המרכיבים את התהליך זו עבודה רצינית ורבה. עבודה זו תקבע את הצלחת ההשקה ואחוזי ההמרה. כך שעליכם מוטלת האחריות לא להשתמש בשיטה זו בכדי להיות מעתיקים קטנים ולחפש את הדרך הקצרה להצלחה לא הוגנת. אלא, קבלו השראה מהמומחה וצרו תכנים, אלמנטים ורעיונות מקוריים בדרך להצלחה האישית שלכם. זכרו, להעתיק זה לא לגיטימי ומכוער. לקבל השראה מאחרים זה בהחלט לגיטימי ומקובל.

מקווה שעזרתי, בהצלחה!

  • ר.ס.ס. פוסטים אחרונים
  • הדפס עמוד זה
  • ספר לחבר
  • הוסף לפייסבוק
  • הוסף לגוגל סימניות
  • הוסף ציוץ בטויטר
ערוצים נוספים:
[ תוכניות סוכנים, אפיליאט | כתיבה שיווקית, קופיריטינג | שיווק באינטרנט | פרסום באינטרנט | דיוור ורשימת תפוצה | עסקים אונליין | קידום אתרים | רשתות חברתיות ]

למה, למה לא?! - בלוג ההזדמנויות שבאינטרנט: רח' יוניצמן 2, תל-אביב. מיקוד:  6936024. טל. 050-5340003

להצליח באינטרנט! ואללה זה עובד!