ספר לחבר הוסף לפייסבוקהוסף לגוגל סימניות

כיצד להתחיל עסק אינטרנטי מהבית?

online_Business

הרבה מדברים על זה. הרבה חולמים להגיע לזה. האם זה אפשרי? האם זה מעשי? ואם כן, איך בכלל מתחילים? בואו ננסה לעשות קצת סדר בדברים. במאמר זה אנסה להציג את הנושא בצורה פשוטה וברורה ולהציג הזדמנות אמיתית לעסק מהבית. הזדמנות מעשית ונגישה לכל אחד מאתנו. או יותר נכון, לאלו שמוכנים לקחת אחריות להצלחה שלהם ולהתחיל לפעול.

אני אישית אעיד על כך שזה בהחלט אפשרי. כבר מספר שנים שאני מטייל בעולם ומגשים חלום וכל זאת תוך כדי עבודה. כל שאני צריך זה חיבור לאינטרנט ואת הלפטופ שלי. הייתי במקומות אקזוטיים, הפלגתי בין ארצות ועדיין אני ממשיך. את המאמר הזה אני כותב מתחת לקבוצת עצי דקל על חוף ים מהמם שבו המים צלולים ובצבע טורקיז בתאילנד. ובכן, זה בהחלט אפשרי. אבל יש צורך באופי המתאים וביכולת להפסיק לחשוב על זה, להפסיק לקרוא על כך ולהתחיל ליישם את זה.

לצאת מעבדות לחרות
עסק און-ליין יכול לספק לנו את החופש האמיתי ואת ההגשמה האישית שלנו. זוהי הזדמנות אמיתית שהרבה הצליחו בה. יצא לי להכיר חלק מהם. לא. הם ממש לא גאונים או אנשים מיוחדים ובעלי יכולות וכוחות. אלו אנשים כמוני וכמוך שפשוט בשלב מסוים החליטו להפסיק לקרוא על זה ולהתחיל את המסע. אלו אנשים שלא נתנו לכישלון או שניים לעצור אותם ואלו אנשים שפועלים ללא לאות להשגת המטרה. וכשמתמידים, מצליחים.

במאמר זה אני לא אספר לכם על כפתורי קסם או על שיטות של התעשרות בין לילה. אני אישית לא מאמין בשיטות אלו. אני מאמין בעשייה אמיתית, בלמידה וביצירתיות. אני מאמין במתן ערך ללקוחות ובדבר האמיתי ולא בפתרונות קסם. לכן, לאלו שמחפשים את הדרך המהירה לעשות כסף גדול, מאמר זה אינו מיועד עבורם וכדאי שיחפשו באינטרנט שיטות שכאלו. האינטרנט פשוט מפוצץ בשיטות מפוקפקות שכאלו. בסופו של דבר, מטרתם של שיטות אלו הוא לגרום לנו לשלם בכדי שיגלו לנו או ילמדו אותנו את השיטה ובסופו של דבר אנו נשארים ללא ערך ממשי.

מה אנו צריכים בכדי להתחיל?
מחשב, חיבור לאינטרנט ורצוי, תקציב התחלתי. מעבר לכך אנו זקוקים ליכולת אישית ללמוד, להתמיד ולפעול. תקציב התחלתי תלוי בכם. איזה סוג של מוצר ברצונכם לשווק, מהו תקציב הפרסום שברצונכם להשקיע אם בכלל, איזה סוג של אתר תרצו להקים וכן הלאה. בכל מקרה, מדובר בתקציב מגוחך ביחס לתקציב שנדרש להקמת עסק אופליין. ניתן גם להריץ פרויקט שכזה ללא תקציב בכלל, אבל לדעתי זה מוגזם, מיותר וידרוש הרבה יותר מאמץ ועבודה.

השיטה המנצחת
ובכן, אין שיטה אחת. ישנם שיטות רבות לעסק אינטרנטי מהבית. חלקם טובות יותר וחלקם פחות. השאלה היא איזו מהשיטות מתאימות לכם ביותר. ישנם שני גישות. הפורמט שמכניס כסף קטן. הייחודיות בפורמט זה שהוא דורש הרבה עבודה התחלתית אך לאחר שהעניין מתייצב, ניתן לשכפל את ההצלחה שוב ושוב ובכך להגיע להכנסה מכובדת. הבלוג הזה אותו אני מנהל הוא דוגמא לפורמט שכזה.

הפורמט השני הוא לנהל עסק גדול במטרה להכניס כסף גדול. עסק כזה דורש פעילות והשקעה בדיוק כמו עסק רגיל. יש צורך בניהול פיננסי, בארגון והכי חשוב בשיווק.

במאמר זה אני רוצה להציג שיטה אחת. שמשלבת את העסק המסורתי והגישה האינטרנטית.

עסק מסורתי בדרך כלל מתבסס על מסחר. זאת אומרת, קונים בשקל ומוכרים בשני שקל ואז מרוויחים שקל. נחמד וזה עובד עד היום הזה. אז מדוע שלא נקים עסק שכזה גם באינטרנט? בהחלט כן. זה עובד וזה מצליח. לכן, אנו נציג פה שיטה להקמת עסק אינטרנטי המבוסס על חנות אלקטרונית.

הקימו אתר אינטרנט
לפני הכל, בואו נדבר על הבסיס. החלק הראשוני ביותר בכל אסטרטגיית שיווק באינטרנט הוא הקמת אתר. יש צורך באתר אינטרנט, בכדי שיהיה לנו ייצוג ונוכחות באינטרנט ובו נוכל לנהל חנות עם המוצרים שלנו. זוכרים, קונים בשקל מוכרים בשניים?. וכשניגשים למשימה, יש כמה גורמים שכדאי לדעת ולקחת בחשבון.

האתר צריך להיות שיווקי, מעוצב באופן ייחודי, פשוט וקל לניווט והפעלה ובעל מסר ברור ופשוט להבנה. טעות נפוצה היא לנסות ולהעביר מסרים רבים בדף אחד של האתר. כדאי להתמקד בפתרון בעיה אחת שלשמה הגולש הגיע לאתר או במקרה שלנו כדאי להתמקד בתחום אחד של מוצרים.

התכנים, העיצוב וסגנון האתר צריכים להתאים לקהל היעד ולסוג המוצרים אותם נציג באתר שמיועדים לקהל אליו האתר פונה. למשל, לאתר הפונה לילדים מתאים להשתמש בצבעים חיים וחזקים ואילו באתר המוכר מוצרים של חברת היי-טק, כדאי שהצבעים יהיו יותר סולידיים, נקיים ופסטליים.

כשאני מעצב נכון, אני מתכוון, נכון לקהל היעד הספציפי. כמו כל דבר שקשור לשיווק באינטרנט, אין דבר כזה נכון או לא נכון. יש נכון לקהל המסוים, מה שעובד בשביל אנשי עסקים בד"כ לא יעבוד בשביל ילדים. ובאופן כללי, אני אישית מאמין בפשוט. עיצוב פשוט וברור בלי התחכמויות.

תאימות להתקנים ניידים
כיום אתר שאינו מותאם להתקנים ניידים כגון, טאבלט או טלפון. לא זו בלבד שמאבד את רוב הגולשים שמגיעים ממכשירים ניידים, אלא גם מאבד דרוג בגוגל שיודע לבדוק אם אתר מותאם רספונסיבית או לא.

מערכת הניהול
במידה ופונים לבעל מקצוע שיבנה לנו את האתר, חשוב לבדוק שהאתר מבוסס על מערכת ניהול תוכן ולקבל גישה למערכת. בכדי שתוכלו לעדכן ולהוסיף תכנים בעצמכם. הגישה והוספת התכנים, או המוצרים לקטלוג החנות, צריכה להיות פעולה קלה וידידותית עבורכם.

כדאי מאוד לבקש לראות את המערכת או לקבל הדגמה. כך תוכלו לבחון אם המערכת ברורה ופשוטה להפעלה וללמידה. בסופו של דבר, אם המערכת תהיה ידידותית, יהיה לכם נעים וכיף לעבוד איתה ולעדכן את האתר שלכם בתכנים ומוצרים חדשים. ואם יהיה לכם כיף, אתם תעשו זאת תכופות. והתוצאה תהיה הצלחה גודלה יותר.

חנות אלקטרונית
כמובן שבכדי להציג ולהציע מוצרים, אנו זקוקים למערכת ניהול המתאימה למטרה שלנו ובה יש אפשרות לניהול חנות, קטלוג מוצרים בצורה פשוטה ומסודרת. כמו כן, חשוב שיהיה בה גם אפשרות סליקה. כך שהמשתמשים יוכלו להזמין ולשלם לכם עבור רכישת מוצרים. כיום הסליקה הפופולרית והמקובלת ביותר היא סליקת פיפאל.

כעת, ניתן לפנות לבעל מקצוע להקמת האתר או אם יש באפשרותנו להקים אתר שכזה בעצמנו. כדאי לפני שמתחילים במלאכה, להשקיע מאמץ בחקר שוק ולבדוק את קהל המטרה ואת אתרי המתחרים. ללמוד מה כדאי ומה לא.

יופי. אז מה נמכור?
הגענו להתאכלס. אנו זקוקים למוצרים בכדי למכור באתר ויותר חשוב בכדי לקדם ולשווק. שהלא גם אם נצליח להניע תנועת גולשים איכותיים לאתר, אם לא יהיה מה למכור להם אז העסק לא יהיה רווחי כל כך. בבואנו לבחור את תחום המוצרים אותם ברצוננו לשווק, כדאי שנעסוק בתחום בו אנו מבינים וכיף לנו לעסוק בו. כמו כן, המוצרים צריכים להיות בעלי דרישה. חשבו כל זה כך. המוצר שאותו ברצונכם לשווק, צריך לספק פתרון לבעיה של אנשים.

אנא מכם, אל תנסו להיות כמו כולם. אל תנסו למכור מוצרים שכולם מוכרים. נסו להיות ייחודיים. ברגע שתתחילו לבדוק את הנושא, תגלו שהמוצרים הנדושים ביותר הם מוצרי IT. שזה מוצרים אלקטרוניים כגון טלפונים חכמים, מחשבים, אביזרים וכדו'. המלצתי היא, לפחות בתחילת דרככם, לכו על נישה ייחודית שבה לא כל העולם והסבתה שלו יהיו המתחרים שלכם. ושוב, התמקדו בנישה, בתחום ספציפי ואל תתפזרו יותר מידי.

עלי אקספרס
ישנם מקורות רבים באינטרנט בהם ניתן לרכוש מוצרים במחירי קמעונאות זולים. ניתן למצוא מציאות באיביי, אפשר לרכוש מלאים בעליבאבא ועוד. אבל במאמר זה אני רוצה להציג את אחד המקורות הפופולריים והמוצלחים ביותר לבעלי עסקים באינטרנט. זהו אתר שמציע סחורות מסין. האתר נקרא עלי-אקספרס

http://www.aliexpress.com

לא חייבים לרכוש ולהחזיק מלאי. אפשר פשוט להציג את המוצרים ורק כשיש הזמנות, ניתן להזמין את המוצרים הרצויים. הבעיה עם שיטה זו היא שזמן האספקה ללקוח יהיה ארוך יותר וכמו כן, עליכם לוודא שאתם עוסקים עם מוצרים יציבים לאורך זמן ושלא יקרה מצב בו יש הזמנות למוצר מסוים וכשתבואו להזמין המוצר לא יהיה זמין יותר. לכן, שיטה זו טובה לאלו שאין להם תקציב לרכוש מוצרים מראש ובכל מקרה, כשהעסק מתחיל לרוץ, כדאי לשנות את השיטה ולרכוש מלאי בכדי לספק שרות טוב יותר עבור הלקוחות

שימו לב, מערכת עלי אקספרס פועלת בכדי להילחם ולפסול ספקים שפועלים בצורה הגונה. ובכל זאת יש גם שכאלו. כמו בהרבה תחומים אחרים בהם מעורב כסף. באופן כללי ובאינטרנט בפרט. כדאי לעבוד עם ספקים שיש להם ציון אמינות גבוהה והמשתמשים כתבו עליהם ביקורות חיוביות. בנוסף, אני ממליץ לחפש בגוגל כיצד להימנע ברמאיות בעלי אקספרס. תמצאו הרבה טיפים וחומר טוב בנושא זה.

כמו כן, עלינו ללמוד את נושא החוקים בארץ ולברר אלו מוצרים אסורים לייבוא ואלו מוצרים חייבים במכס וכדו'. בנוסף, צריך לבדוק את תעריפי וזמני המשלוח (לא אמרתי שזה יהיה פשוט) והנה אפשר להתחיל

לאחר שהחלטתם על תחום המוצרים אותו ברצונכם לשווק, ולאחר שביססתם אתר ראוי ומוצלח ולאחר שעשיתם מחקר ולמדתם את הנושא על כל השלכותיו, כל שנותר הוא להתחיל עם הדבר החשוב ביותר. לקדם ולשווק את האתר בכל הערוצים ובמלוא המרץ. והכי חשוב, להתמיד. והאמינו לי, כשזה עובד, זה עובד.

סיכום:
במאמר זה עברתי ממש בקצרה וברפרוף על הנושאים הנדרשים להקמת עסק אינטרנטי מהבית. כמובן שאם אתם אכן רציניים בעניין של להצליח עם עסק אינטרנטי, יש ללמוד כל עניין ונושא בשיא הרצינות ולעומק, יש לעשות מחקר שוק ובדיקת מתחרים ולהתייחס במלוא הרצינות. הקמת האתר ועסק טוב ככל שיהיה אינה מספקת ללא יכולות קידום ושיווק ועל כך כתבתי מאמרים רבים אחרים.

מקווה שעזרתי, בהצלחה!

 

  • ר.ס.ס. פוסטים אחרונים
  • הדפס עמוד זה
  • ספר לחבר
  • הוסף לפייסבוק
  • הוסף לגוגל סימניות
  • הוסף ציוץ בטויטר
ערוצים נוספים:
[ תוכניות סוכנים, אפיליאט | כתיבה שיווקית, קופיריטינג | שיווק באינטרנט | פרסום באינטרנט | דיוור ורשימת תפוצה | עסקים אונליין | קידום אתרים | רשתות חברתיות ]

למה, למה לא?! - בלוג ההזדמנויות שבאינטרנט: רח' יוניצמן 2, תל-אביב. מיקוד:  6936024. טל. 050-5340003

להצליח באינטרנט! ואללה זה עובד!