ספר לחבר הוסף לפייסבוקהוסף לגוגל סימניות

כיצד ליצור "קישורים נכנסים" לאתר

seo_Links

אם הגעתם למאמר זה, כנראה שיש לכם ניסיון וידע בנושא קידום אתרים. במידה וכן, אתם כבר יודעים שיש צורך בעבודה קשה בכדי שהאתר אותו מקדמים יופיע בראש תוצאות החיפוש של מנועי החיפוש בכלל וגוגל בפרט.

קישורים נכנסים תמיד היו מדד בעל משקל עבור קידום וקביעת ציון הדרוג של דף האתר. אף על פי שבזמן האחרון גוגל פרסמו שפרמטר זה נמדד קצת אחרת, אכן. ובכל זאת, אי אפשר ללא קישורים ואי אפשר בלעדיהם. אבל המצב הוא שכיום יש חשיבות רבה מאוד לאיכות הקישור ולרלוונטיות שלו.

אחת הדרכים להשגת מטרה זו היא יצירת רשת קישורים ממקורות חיצוניים לאתר אותו מקדמים. מכנים קישורים אלו "קישורים נכנסים". כל קישור שכזה מראה עד כמה האתר שלך נפוץ וכך נקבע הציון לאתר בציון PR של גוגל.

אבל זה בהחלט לא פשוט כמו שזה נשמע. יש צורות עבודה טובות יותר או פחות להשיג זאת. יש חשיבות רבה לאיכות הקישורים. אתם יכולים ליצור אלפי קישורים שיהיו שווים באיכותם פחות ממספר קישורים בודדים אבל איכותיים. כמו כן, ישנם קישורים מאתרים מסוימים שאף יכולים להזיק לאתר בצורה בלתי הפיכה.

מהם המאפיינים לקישורים איכותיים.
ישנם 5 מאפיינים חשובים הקובעים את איכות האתר המקשר אליך.

  1. דרוג האתר PR - זהו דרוג שגוגל נותן לאתרים
  2. דרוג הדף PR בו נמצא הקישור ודרוג הדומיין של אתר זה
  3. תאימות לאתר שלך – חשוב שבאתר יהיו תכנים המתאימים לתכני האתר שלך
  4. מספר הקישורים הקיימים בדף בו נמצא הקישור לאתר שלך
  5. קישורים מסוג DOFOLLOW או NOFOLLOW

ציון הדרוג של גוגל PR
ציון PR (Page Rank) הינו הציון שגוגל נותן לדף באתר ומתבסס על מספר מדדים. פרמטר חשוב ביותר הוא הקישורים הנכנסים המפנים לאתר שלכם על בסיס איכותם. דירוג זה נע בין 0 ל 10. ניתן לדעת מהו ה PR של אתר על ידי התקנת סרגל הכלים של גוגל בדפדפן שלכם. ישנם תוספים שונים לדפדפנים שאפשר להתקין ולדעת מהו דרוג ה PR של כל אתר בו תבקרו.

במקרה בו הדומיין של אתר אינטרנט כל שהוא יהיה דרוג 6 בעוד הדף הפנימי בו הקישור שלכם ממוקם יהיה בדרוג 1. זהו מקרה שבו איכות הקישור הינה נמוכה משום שהציון העיקרי הוא ציון הדף בו נמצא הקישור. אם כי יש גם השפעה על ציון הדומיין הראשי. אם כך, רצוי להעדיף קישורים ממקום בו גם הדף וגם הדומיין בעלי דרוג טוב.

רלוונטיות לאתר
אחד הדברים אשר נבדקים על ידי גוגל הוא תכני דף האתר המקשר לאתר שלכם. זאת אומרת שאם האתר שלכם עוסק במוצרי חשמל, כדאי שהקישורים הנכנסים שלכם יהיו בדפי אתרים בהם יש מלל מתאים למוצרי חשמל. בסופו של דבר, הכל עניין של מילות מפתח. למשל, אם מילת המפתח העיקרית של האתר שלכם הינה "מוצרי חשמל" והקישור האחורי מתבצע בדף בו יש מאמר על "מוצרי חשמל" סביר להניח שבאותו הדף יהיו מילות מפתח הרלוונטיים לנושא זה. בנוסף, חשוב שכותרת הקישור תהיה רלוונטית למילות המפתח שלכם. למשל: שהקישור יהיה בתג "מוצרי חשמל".

כמות הקישורים שכבר נמצאים בדף.
גם אם קישרתם את אתרכם מדף אינטרנט בעל דרוג גבוה, יש גם חשיבות למספר הקישורים הקיימים בדף זה. למעשה, איכות הקישור מתחלקת בין כל הקישורים הקיימים בדף. למשל: אם שמתם קישור בדף בעל דרוג 5 וכבר יש בו יש קישור אחד בנוסף לקישור שלכם, רמת הקישור תהיה גבוהה. אבל אם הטמעתם את הקישור בדף בעל דרוג 5 ובו יש 100 קישורים אחרים, איכות הקישור תהיה נמוכה בהרבה.

אתרי לוויין
ועם כל מה שאמרנו, קשה מאוד לבצע משימה זו וליצור קישורים. ובישראל, ובעברית, הבעיה חמורה כפליים. והסיבה לכך היא שמנהלי הבלוגים והפורומים, סבלו די הרבה מספאמריסטים וכותבי תוכן זבל שהציקו וכתבו תכנים סתמיים, אך ורק בכדי לשלב קישור באתר מהסוג שמאפשר הוספת תגובות או כתיבת פוסטים כמו פורום או בלוג, לכן, מנהלי האתרים ומפתחי המערכות חסמו באתרים רבים את האפשרות לשלב קישור. וגם אם ניתן, הם בודקים ופוסלים או מקשים לכתוב פוסטים עם קישורים.

גם אם במקומות בהם כן מתאפשר הדבר, יש די הרבה תגובות ופוסטים של אחרים כך שאיכות הקישור יורד כמעט לגמרי. שוב, כפי שהזכרנו קודם, כוחו של הדף להצביע מתחלק בין הקישורים הקיימים בדף.

הפתרון הבא ואפילו ההכרחי הוא אחזקה וניהול אתרי לוויין. אתר לוויין יכול להיות כל סוג של אתר. בלוג, אינדקס, פורטל, אתר ובו כלים מעניינים, אתר המלצות וסקירות, אתר ובו אוסף ערוצים חיצוניים ועוד. ההבדל הוא שאתר לוויין אינו אתר מסחרי או אתר המייצג לקוח אלא אתר של מקדם האתרים. ובמידה והאתר מוצלח ומקודם ויש לו דרוג בגוגל, הרי שבעל האתר יוכל להשתמש בו כדי לקדם את אתרי לקוחותיו על ידי שילוב תכנים וקישורים לאתר אותו הוא מקדם. שהרי, האתר שלו ובשליטתו.

לכן, מהתשתיות העיקריות של מקדם אתרים זה רשת אתרי הלוויין שיש ברשותו. אבל, אתר לוויין אם הוא לא מקודם ולא צבר דרוג במנועי החיפוש אינו שווה לצורך הקידום

קישורים מסוג DOFOLLOW
חשוב שהקישורים יהיו מסוג DOFOLLOW משום שקישורים מסוג NOFOLLOW אינם נחשבים כקישורים נכנסים בחלק ממנועי החיפוש העיקריים ובהם גוגל. אם כי אני חייב לציין שמניסיוני גם קישורים עם תג NOFOLLOW בעלי ערך ותורמים לדרוג.

NOFOLLOW הינו תג אותו ניתן להוסיף בתג הקישור ב HTML. שאומר למנועי החיפוש לא להתייחס ל קישור זה. תג זה התווסף בכדי למנוע מספאמריסטים להוסיף באתרים קישורי זבל ועל ידי כך להגדיל את פופולריות האתר שלהם.

יש אפשרות לדעת אם באתר מופעלת אפשרות זאת על ידי התקנת תוסף קטן בדפדפנים.

מספר מילים לסיכום:
קישורים נכנסים הינו פרמטר חשוב בדרוג וקידום האתר שלכם. אך לא די בכך ויש להשקיע בדברים נוספים כמו התאמת קוד האתר למנועי החיפוש, תוכן איכותי, מילות מפתח מתאימות, פעילות ברשתות החברתיות ושמירה על אתר דינמי ומתחדש.

מקווה שעזרתי. בהצלחה!

 

  • ר.ס.ס. פוסטים אחרונים
  • הדפס עמוד זה
  • ספר לחבר
  • הוסף לפייסבוק
  • הוסף לגוגל סימניות
  • הוסף ציוץ בטויטר
ערוצים נוספים:
[ תוכניות סוכנים, אפיליאט | כתיבה שיווקית, קופיריטינג | שיווק באינטרנט | פרסום באינטרנט | דיוור ורשימת תפוצה | עסקים אונליין | קידום אתרים | רשתות חברתיות ]

למה, למה לא?! - בלוג ההזדמנויות שבאינטרנט: רח' יוניצמן 2, תל-אביב. מיקוד:  6936024. טל. 050-5340003

להצליח באינטרנט! ואללה זה עובד!