ספר לחבר הוסף לפייסבוקהוסף לגוגל סימניות

שלוש שיטות פשוטות לשיווק עסק באינטרנט

top_SeoMethods

מאמר זה פונה לבעלי עסק המעוניינים לשווק ולקדם את השרותים או המוצרים שלהם בעצמם באינטרנט. זה בהחלט אפשרי ואפילו פשוט לביצוע. למי שמתמיד, התוצאות אכן מגיעות. מי יותר ומי פחות. מי מהר ומי לאט יותר. אבל מי שמוכן להשקיע קצת אנרגיה והכי חשוב. בהתמדה, אכן יראה תוצאות ולעיתים אף תוצאות מפתיעות.

המושג "שיווק אינטרנטי" הוא כזה שלא חומק מהאוזן בשנים האחרונים. יש באז ענקי סביב העניין והוא מתפרס להרבה תחומים וערוצים. כך שאי אפשר באמת להתמחות בכל הערוצים הקיימים וגם אין צורך. הטוב ביותר הוא להתמקד ולפעול בערוץ אחד או שניים איתם אתם מרגישים בנוח ושאכן עובדים עבורכם ומספקים תוצאות. ובאופן כללי, כדאי לדעת ולקבל גם ידע כללי לגבי שאר התחומים.

בפיסת התוכן הזאת, אעשה כמיטב יכולתי לענות על רוב השאלות שיש לרוב האנשים המעוניינים לקדם ולשווק את עצמם בעצמם מבלי להתמקצע במקצועות הקידום. בכדי שכל אחד שמעוניין בכך, יוכל לקדם ולשווק עצמו בפשטות ובקלות ולקבל תוצאות והצלחה.

בניית אתר
לפני שנשוחח על שיטות הקידום, בואו נדבר על הבסיס. החלק הראשוני ביותר בכל אסטרטגיית שיווק באינטרנט הוא הקמת אתר. יש צורך באתר אינטרנט, בכדי שיהיה לנו ייצוג ונוכחות באינטרנט, וכשניגשים למשימה הזאת יש כמה גורמים שכדאי לדעת ולקחת בחשבון.

האתר צריך להיות שיווקי, מעוצב באופן ייחודי, פשוט וקל לניווט והפעלה ובעל מסר ברור ופשוט להבנה. טעות נפוצה היא לנסות ולהעביר מסרים רבים בדף אחד של האתר. כדאי להתמקד בפתרון בעיה אחת שלשמה הגולש הגיע לאתר

התכנים, העיצוב וסגנון האתר צריכים להתאים לקהל היעד אליו האתר פונה. למשל, לאתר הפונה לילדים מתאים להשתמש בצבעים חיים וחזקים ואילו באתר של חברת היי-טק, כדאי שהצבעים יהיו יותר סולידיים, נקיים ופסטליים.

כשאני כותב טוב, אני מתכוון, טוב לקהל היעד הספציפי. כמו כל דבר שקשור לשיווק באינטרנט, אין דבר כזה נכון או לא נכון. יש נכון לקהל המסוים, מה שעובד בשביל אנשי עסקים בד"כ לא יעבוד בשביל ילדים.

נגישות האתר
כדאי מאוד שהאתר יהיה ברור וקל להפעלה גם לאוכלוסייה מוגבלת. מעבר לכך שיש חוק במדינת ישראל שמחייב בעלי אתרים לשמור על תקן נגישות, הרי אתר נגיש יפתח בפני בית העסק קהל נוסף של לקוחות פוטנציאלים. מהפרמטרים החשובים של הנגישות זה צבעים ברורים והבדל ברור בן צבעי התוכן לצבעי הרקע, אפשרות לשינוי גודל המלל או צבעי המלל, ניסוח פשוט וברור להבנה, שילוב כותרות לסרטונים או קובץ מתומלל ועוד.

תאימות להתקנים ניידים
כיום אתר שאינו מותאם להתקנים ניידים כגון, טאבלט או טלפון. לא זו בלבד שמאבד את רוב הגולשים שמגיעים ממכשירים ניידים, אלא גם מאבד דרוג בגוגל שיודע לבדוק אם אתר מותאם רספונסיבית או לא.

מערכת הניהול
במידה ופונים לבעל מקצוע שיבנה לנו את האתר, חשוב לבדוק שהאתר מבוסס על מערכת ניהול תוכן ולקבל גישה למערכת. בכדי שתוכלו לעדכן ולהוסיף תכנים בעצמכם. הגישה והוספת התכנים, צריכה להיות פעולה קלה וידידותית עבורכם.

כדאי מאוד לבקש לראות את המערכת או לקבל הדגמה. כך תוכלו לבחון אם המערכת ברורה ופשוטה להפעלה וללמידה. בסופו של דבר, אם המערכת תהיה ידידותית, יהיה לכם נעים וכיף לעבוד איתה ולעדכן את האתר שלכם. ואם יהיה לכם כיף, אתם תעשו זאת תכופות. והתוצאה תהיה הצלחה גודלה יותר.

כעת, ניתן לפנות לבעל מקצוע להקמת האתר או אם יש באפשרותנו להקים אתר שכזה בעצמנו. כדאי לפני שמתחילים במלאכה, להשקיע מאמץ בחקר שוק ולבדוק את קהל המטרה ואת אתרי המתחרים. ללמוד מה כדאי ומה לא.

בסופו של דבר, כשאנו משווקים ומקדמים באינטרנט, כל האנרגיה הזו אמורה להתנקז לאתר אינטרנט של בית העסק. זאת בכדי שהמאמץ אותו השקענו ימשיך לעבוד בשבילנו זמן רב לאחר שביצענו את הפעולות הקידומיות. מעבר לכך, כדאי שלאנשים שנחשפו לשיווק שלנו יהיה כתובת מסודרת אליה יוכלו להגיע ולקבל מידע ותשובות מפורטות יותר על מי אנחנו, איזה פתרון אנחנו מספקים, מה הייחודיות שלנו ויכולת לתקשר אתנו.

  1. ניהול ועדכון האתר באופן שותף
    אם בנינו אתר יפה, אטרקטיבי ופונה לקהל היעד שלנו, בינתיים הכל טוב ויפה. אבל כעת אנו צריכים את הדבר שהוא כמו אויר לאתרי אינטרנט. תנועה! ללא תנועת גולשים, אין טעם באתר. ולא סתם גולשים אלא גולשים ממוקדים שמחפשים את מה שיש לנו להציע. אין תנועה, אין מכירות, אין כסף. נכון?

    לא אכנס כאן לתיאוריות של הקידום האורגני ולאלגוריתמים של גוגל וכדו'. זאת משום שמאמר זה אינו פונה למקדמים מקצועיים אלא לבעלי אתרים. ותתפלאו, ניתן בהבנה של בסיס הקידום ושיטות פשוטות לביצוע בלבד להגיע לתוצאות מרשימות. הפטנט הוא להתמיד. זכרו, התוצאות מגיעות בעקבות התמדה ולכן לוקח זמן לראות תוצאות. לכן יש צורך להתמיד.

    תוכן דינמי מתעדכן ומתחדש
    להגיד אתר סטטי זה בדיוק כמו להגיד אתר מת. אף אחד לא אוהב אתרים שלא מתעדכנים אף פעם, ובמיוחד לא מנועי החיפוש. וכשאנחנו מדברים על מנועי החיפוש, אנו מתכוונים בעיקר לגוגל. אחד הפרמטרים העוזרים למנועי החיפוש לדרג את האתר זה רמת העדכונים והחידושים שבו. הגיוני. לא? אתר שלא מתעדכן ומתחדש, כנראה שאינו אתר רציני או מעניין את קהל הגולשים. ולכן יקבל דרוג נמוך ויעלם מרשימת תוצאות החיפוש ואילו אתר שמתחדש, מתעדכן וגודל באופן קבוע, כנראה שזה אתר רציני ואיכותי. גוגל אוהבים אתרים שכאלו.

    מה עוד שעדכון ושמירת חיות האתר לא נועדה רק עבור גוגל. אלא גם לגולשי האתר. שמירה על ענין ועדכון יגרום לכך שהגולשים ישמרו אתר זה אצלהם ויחזרו אליו שוב ושוב. בנוסף הסיכוי שידברו עליו גדול יותר. לכן, כדאי מאוד לעדכן את דפי האינטרנט שלכם עם מאמרים ותכנים חדשים ומעניינים על בסיס קבוע.
  2. פעילות ברשתות חברתיות
    עידן הרשתות החברתיות, בהחלט הגיע והוא הולך ומתחזק מרגע לרגע. במשך שנים יש אך ורק עלייה בקרב הרשתות החברתיות והיא בתאוצה מתמדת, זהו מקור נפלא המאפשר לנו לספר על האתר, על החידושים שבו ומדוע כדאי להגיע לבקר בו. בכל פוסט שכזה המספר על האתר או על מוצר חדש שהוספתם או על מאמר חדש שכתבתם, הוסיפו קישור לדף הרלוונטי באתר ועשו כל שביכולתכם בכדי שהחברים והאוהדים יכתבו תגובות ויסמנו לייק. אהבתי.

    לו זו בלבד שנוכחות ברשתות תתרום לקידום האתר במנועי החיפוש, אלא שפעילות זו גם תניע תנועת גולשים מהפוסטים אל האתר. שלא לדבר על מצב של שיווק מפה לאוזן או במילים שלנו קידום וויראלי.
  3. סרטונים ביוטיוב
    עם עידן הסמארטפונים בהם יש מצלמות וידאו לא רעות ואפליקציות שמאפשרות לערוך את סרטוני הווידאו אותם הקלטתם, לא קשה להפיק סרטונים ובהם תוכן מעניין לקהל המטרה שלכם. אפילו הכנת מצגת שקופיות מעניינת ושמירתה בפורמט וידיאו דרך תוכנת פוורפוינט יכולה ליצור סרטון נחמד שיהיה מעניין הגולשים.

    סרטונים שכאלו ניתן להעלות ליוטיוב עם תיאור ובו קישור לאתר האינטרנט שלכם. במקרה וחס וחלילה הסרטון יהיה מגניב ופופולרי, הוא עוד עלול להפוך לסרטון ויראלי ואנשים ישתפו סרטון זה באימיילים, בפיסבוק או בדרכים אחרות.

 

לסיכום,
יש שיטות רבות ונוספות לשיווק וקידום באינטרנט. במאמר זה מוזכרות רק שלוש מהשיטות שלדעתי פשוטות לביצוע ונגישות לכל מי שמעוניין לקדם את העסק והאתר שלו. זאת מבלי להתמקצע יותר מידי בקידום אתרים. כפי שאמרנו... בכדי להשיג תוצאות, עקבו אחר שלושת השיטות ופעלו. והכי חשוב, זה להתמיד.

זכרו, עצם פעילות הניהול, העדכון והחידוש באתר יגרום לקידומו. שהרי אם תעדכנו את האתר במוצר חדש לדוגמא, סביר להניח שתספרו על כך גם בפיסבוק שלכם, מה שיגרום לתגובות ולייקים ולעיבוי תכני האתר. מכל שניהול האתר באופן קבוע ובהתמדה, זה בלבד כבר מתחיל להניע את גלגלי השיווק והקידום באינטרנט.

מקווה שעזרתי, בהצלחה ותודה על זמנכם.

 

  • ר.ס.ס. פוסטים אחרונים
  • הדפס עמוד זה
  • ספר לחבר
  • הוסף לפייסבוק
  • הוסף לגוגל סימניות
  • הוסף ציוץ בטויטר
ערוצים נוספים:
[ תוכניות סוכנים, אפיליאט | כתיבה שיווקית, קופיריטינג | שיווק באינטרנט | פרסום באינטרנט | דיוור ורשימת תפוצה | עסקים אונליין | קידום אתרים | רשתות חברתיות ]

למה, למה לא?! - בלוג ההזדמנויות שבאינטרנט: רח' יוניצמן 2, תל-אביב. מיקוד:  6936024. טל. 050-5340003

להצליח באינטרנט! ואללה זה עובד!